Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها آموزشی
  • نویسنده ادمین
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 15 دقیقه
آبان 9, 1401

تفاوت کت و شلوار گران و ارزان

در خرید کت و شلوار ، اگر بین خرید کت و شلوار ارزان قیمت و کت و شلوار گران قیمت بین دو راهی گیر بیفتید ، قابل درک است.اگر مجبور به خرید کت و شلوار نیستید ، پس نمی‌خواهید مبلغ زیادی را خرج کنید و از یک طرف دیگر نمی‌خواهید کت و شلوار شما معمولی و درجه دو به نظر برسد.برای راحت تر تصمیم گرفتن انتخابتان ، بهتر است تفاوت کت و شلوار گران و ارزان را بدانید.

پارچه کت و شلوار

کت و شلوارها را میتوان با انواع مختلف پارچه دوخت و دوز کرد. هر کدام از آنها مزایای خودشان را دارند حتی ارزان ترین کت و شلوار هم مزیت خودش را داراست.

بهترین تصمیم آن است که شما بدانید کدام پارچه موجود در کت و شلوار برای لباس شما بهترین است.البته این به این معنا نیست که همه ی پارچه های استفاده شده در کت و شلوار ارزش بالایی دارند . شما به راحتی میتوانید  کیفیت پارچه را متوجه شوید و جنس پارچه نشانگر خوب یا بد بودن کت و شلوار است .

یکی از واضح ترین شاخص های پارچه کت و شلواری ، طبیعی یا مصنوعی بودن جنس پارچه است.کت و شلوار گران قیمت دارای پارچه های 100٪ طبیعی است.الیاف طبیعی مورد استفاده در کت و شلوار پشم است. پشم به خارش شدید معروف است، اما در کت و شلوار خارش ندارد.

پشم مرینو، ترمه و انواع دیگر می توانند بسیار نرم باشند و فواید زیادی به همراه داشته باشند.الیاف طبیعی مانند پشم کشمیر باعث میشوند که آب وارد لباس شما نشود زیرا در برابر آب مقاوم هستند. بنابراین اگر در محیط بارانی قرار بگیرید، زیاد اذیت نمی‌شوید ، اما در تابستان عرق گیر خوبی به حساب می آید.

همچنین بسیار قابل تنفس است و از گرم شدن بیش از حد در تابستان جلوگیری می کند، اما وزن سنگین آن در زمستان شما را گرم نگه می دارد.پشم پارچه ای فوق العاده با ماندگاری بالاست. هرچه بافت آن سفت تر باشد، مواد محکم تر و بادوام تر است. بافت پارچه پشمی حالت  کشیدگی ندارد یا شکل خود را از دست نمی دهد. پشم می تواند پوشش زیبای خود را برای سال ها حفظ کند.

کت و شلوار ارزان معمولا از پلی استر و ابریشم مصنوعی ساخته شده است پارچه های مصنوعی مانند پلی استر از طبیعت نمی آیند. در عوض، آنها ساخته دست بشر هستند و تولید آنها راحت تر و کم هزینه تر از الیاف طبیعی است.

پوشیدن کت و شلوار ساخته شده از مواد مصنوعی با چند مورد عیب همراه است.اول، مواد غیر طبیعی قابل تنفس نیستند. آنها هوا را بین بدن شما و کت و شلوار حبس می کنند و باعث می شوند عرق کنید. این در هوای گرم تابستان بسیار ناراحت کننده است.

پلی استر و ریون نیز مانند پارچه های طبیعی شکل خود را حفظ نمی کنند. مواد مصنوعی همان توانایی خارق‌العاده‌ای را ندارند، بنابراین افتادگی یا شل شدن آن‌ها زودتر اتفاق میافتد. البته این امر زمانی امکان پذیر است که به خوبی از آنها مراقبت نکنید.

همچنین احتمالاً در اثر تا کردن لباس و مالش دادن الیاف با کیفیت پایین به یکدیگر در حین حرکت، مواد مصنوعی نیز جمع می‌شوند. این منجر میشود که کت و شلوار نامرغوب به نظر برسد. برخی از بهترین کت و شلوارهای مقرون به صرفه تعداد کمی از الیاف طبیعی مانند پشم یا پنبه را با پارچه های مصنوعی ترکیب می کنند. این کمی کیفیت کت و شلوار را بهبود می بخشد اما هنوز هم بسیاری از معایب مصنوعی را دارد.

فرآیند تولید کت و شلوار متفاوت

بیشتر کیفیت یک کت و شلوار مربوط به خیاط و دوخت و دوز آن است. دوختن کت و شلوار به هنر نیاز دارد.این که یک کت و شلوار به طور خاص دوخته شده باشد، مطمئناً بر کیفیت یک کت و شلوار تأثیر می گذارد، اما فرآیند تولید چیزی فراتر از این تفاوت است.به عنوان مثال، جزئیات یک کت و شلوار یکی از جنبه های برجسته یک کت و شلوار با کیفیت است و می تواند آن را از سایر کت و شلوارها متمایز کند.

نحوه تولید کت و شلوار شما به طرز چشمگیری بر میزان تناسب و قالب گیری کت و شلوار شما با بدن شما تأثیر می گذارد. خوب نشستن کت و شلوار در بدن شما نشانه ی خوش دوختی آن کت و شلوار است.کت و شلوارهای گران قیمت ، یا دوخته شده یا سفارشی هستند.یک کت و شلوار سفارشی بهترین لباس حرفه ای است، و بهترین انتخاب بعدی است که به بهترین نحو دوخته شده است.

تفاوت این دو در این است که کت و شلوارهای سفارشی صد در صد برای شما ساخته شده اند .ساختن آنها زمان بر است زیرا به طور خاص برای بدن شما و اندازه گیری های دقیق شما ساخته شده اند.خرید سفارشی همچنین به شما کنترل کامل روی برخی از جزئیات ظریف کت و شلوار می دهد.

از آنجایی که آنها به صورت انبوه تولید نمی شوند، می توانید تا دلتان میخواهد آن را سفارشی بدوزید. تمام جزئیات، حتی سوراخ دکمه ها، با دقت و توجه بیشتری دوخته شوند. از سوی دیگر، کت و شلوارهای ساخته شده به صورت انبوه تولید می شوند، اما بسیار قابل تنظیم هستند زیرا دوخت برای کم و زیاد کردن لباس از قبل گذاشته می شود.

معمولاً می‌توانید پارچه و رنگی را که می‌خواهید انتخاب کنید و ویژگی‌ها را از منوی پیشنهادات انتخاب کنید. کت و شلوارهای سفارشی وقتی آنها را با کت و شلوارهای گران قیمت و سفارشی مقایسه کنیم ارزان هستند; زیرا ساخت آنها به زمان و توجه کمتری نیز نیاز دارند.

کت و شلوارهای ارزان تولید انبوه دارند

شرکت ها با در نظر گرفتن شما کت و شلوارهای ارزان تولید نمی کنند. در عوض، آنها از پیش ساخته شده اند تا با یک جمعیت عمومی سازگار شوند. اندازه گیری آنها اندازه متوسط است، بدون در نظر گرفتن انواع بدن. یک کت و شلوار خارج از قفسه کاملاً مناسب شما نیست. به احتمال زیاد باید آن را طراحی کنید تا حتی به شکلی نزدیک شوید که شما را زیبا نشان دهد.

یک کت و شلوار ارزان قیمت در میان کت و شلوارهای گران قیمت متمایز نیست. در عوض، مثل لباس های دیگر به نظر می‌رسد  زیرا همه آنها به یک روش برای تولید سریع ساخته شده اند.هنگامی که یک کت و شلوار به تولید انبوه می رسد، هیچ جزئیات دقیقی شامل او  نمی شود.

در تولید انبوه، درست کردن همه چیز دقیقاً یکسان باعث صرفه جویی در زمان می شود، بنابراین تولید این لباس ها فقط چند ساعت طول می کشد. آنها می توانند یکی پس از دیگری دوخته شوند.متأسفانه، این کت و شلوارها نیز به احتمال زیاد درزهای محکمی ندارند زیرا به خوبی تقویت نشده اند.

تفاوت در برش کت و شلوار

قانون شماره یک برای هر کت و شلوار، چه گران یا ارزان، این است که متناسب با بدن انسان باشد.

برای تناسب درست شلوار کت و شلوار، طول پاها را بررسی کنید. آنها فقط باید بالای کفش شما را اندازه گیری کنند. شکستن مچ پا برای اکثر کت و شلوارها قابل قبول است.بند کمر شما باید به راحتی بالای باسن شما بنشیند بدون اینکه خیلی محکم فشار بیاورد یا پایین بیاید و به فاق شلوار خود خوب نگاه کنید. باید به آرامی پشت شما را بدون آویزان شدن یا کشیدن پارچه بپوشاند.  کت و شلوار شما باید قد مناسبی داشته باشد. آستین آن باید کمی زیر مچ دست شما بیفتد و سجاف کت تا حد وسط فاق به پایان برسد.

اگر درزهای شانه کت کت و شلوار شما دقیقاً در انتهای استخوان شانه شما قرار دارد، مناسب است.

کت و شلوار گران قیمت برای تناسب اندام شما ساخته شده است

یک کت و شلوار گران قیمت که کیفیت بالایی دارد نیز در بازار زیاد دیده میشود . برای شما و تیپ بدنی خاص شما جذاب ترین برش خواهد بود. شلوار و ژاکت کت و شلوار در نقاط مناسب بدن شما باریک می شود و در صورت لزوم اضافه میشود. اندازه گیری های دقیق قبل از دوخت لباس مورد نیاز است.

به عنوان مثال، اگر سینه شما عضلانی تر است، پیدا کردن کت و شلواری که به راحتی بتواند تناسب شما را در خود جای دهد ممکن است چالش برانگیز باشد.

بنابراین، به احتمال زیاد ارزش آن را دارد که پول اضافی را برای تهیه کت و شلواری که برای اندازه گیری بدن منحصر به فرد شما طراحی شده است، خرج کنید. یک کت و شلوار گران قیمت و سفارشی نیز احتمالاً بهتر از یک کت و شلوار ارزان که با اندازه گیری های عمومی تولید می شود، به شانه های شما می آید.

بنابراین، چه شانه های شما شیب دار یا پهن باشد، کت و شلوار گران قیمت شما دارای برش مناسبی است تا به راحتی آنها را در خود جای داده و برجسته کند.

کت و شلوار ارزان برای اکثریت مردان طراحی شده است

شرکت هایی که به تولید انبوه کت و شلوار می پردازند، تصور می کنند که بدن همه مردان کمابیش یکسان است، برخی بزرگتر یا کوچکتر از دیگران.متأسفانه، آنها نسبت ها را در نظر نمی گیرند.یک کت و شلوار ارزان ممکن است یک نسخه برش باریک یا مدرن و همچنین برش سنتی ارائه دهد، اما اینها بهتر نیستند.

لباس‌های کلاسیک آن‌ها معمولاً جعبه‌ای هستند و لباس‌های باریک معمولاً در سرتاسر باریک هستند و در برخی قسمت‌ها آن‌ها را خیلی فشرده می‌کند!

یک کت و شلوار با کیفیت خوب شامل مقداری باریک شدن در نواحی خاص است، اما نه در نقاطی که به آن نیاز ندارند.کت و شلوارهای ارزان اغلب به سبک فوق العاده مد روز برش داده می شوند. این ممکن است برای یک یا دو سال عالی باشد، اما این استایل خیلی سریع محو می شود، بنابراین نمی توانید این کت و شلوار را طولانی مدت بپوشید.

حالت افراطی دیگر برای کت و شلوارهای ارزان این است که کت و شلوارهای قدیمی و جعبه ای دارند که هیچ کس از پوشیدن آن احساس خوشایندی ندارد.

تولید کت و شلوار

نحوه چیدمان کت و شلوار شما توانایی ماندگاری آن را تعیین می کند. جدای از پارچه، آناتومی یکی دیگر از اجزای مهم کیفیت کت و شلوار است.

راه های زیادی برای ساخت کت و شلوار وجود دارد، از جمله خطوط داخلی و قطعات کت و شلوار. خط داخلی کت و شلوار به اندازه قطعات بیرونی ضروری است. به کت و شلوار شکل می دهد و از آویزان شدن ساده آن از بدن جلوگیری می کند.

کت و شلوارهای گران قیمت دست دوز و برزنتی هستند

یک کت و شلوار با پارچه برزنتی دارای یک خط داخلی سفت است که بین لایه های پارچه و آستر کت و شلوار دوخته شده است. کت و شلوار برزنتی بالاترین کیفیت است و فرآیند گران قیمتی است. تولید یک کت و شلوار برزنتی بیشتر طول می کشد و به مهارت نیاز دارد.

یک کت و شلوار می تواند به طور کامل یا نیمه برزنتی باشد. البته، هزینه یک کت و شلوار کامل برزنتی بیشتر از کت و شلواری است که  کامل برزنتی نیست. با این حال، کت و شلوار نیمه برزنتی راهی عالی برای ارائه کیفیت با پول کمتر است.

یک ژاکت برزنتی تضمین می کند که خط داخلی با کل کت و شلوار شما حرکت می کند، همان طور که شما حرکت می کنید.این همکاری حرکتی به حفظ یکپارچگی کت و شلوار کمک می کند. همچنین اجازه می دهد تا کت و شلوار شما در نهایت به فرم بدن شما نزدیک شود و این اطمینان را می دهد که برای شما عالی تر به نظر می رسد.

کت و شلوارهای برزنتی با دست دوخته می شوند. این گواهی بر زمان و مراقبتی است که هر کت و شلوار در زمان ساخته شدن به آن نیاز دارد.کت و شلوارهای ارزان به صورت ماشینی دوخته می شوند و معمولاً دارای آستر ذوب شده هستند

دوخت ماشینی لزوما بد نیست، اما کت و شلوار را با سرعت بیشتری حرکت می دهد. این به این معنی است که کت و شلوارها بسیار سریع و با نظارت کمی ساخته می شوند. یکی از فداکاری های کت و شلوار ارزان، جایگزینی برزنت دوخته شده با یک آستر ذوب شده است. این ممکن است یک راه سریعتر برای تولید کت و شلوار باشد، اما در نهایت می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.

این به این دلیل است که آسترهای ذوب شده به عنوان برزنت با دست دوخته نمی شوند. در واقع، آنها اصلاً دوخته نشده اند. در عوض، یک خط داخلی ذوب شده در جای خود چسبانده شده است.

چسب بادوام نیست ممکن است استحکام خود را از دست بدهد، از هم بپاشد یا چسبیده نشود و بعد از خشکشویی باعث حباب زدن کت و شلوار شود. این حباب ها را می توان از بیرون کت و شلوار مشاهده کرد، که نشان دهنده کیفیت پایین آن است. اما شاید مهم ترین مشکل مربوط به حرکت باشد. اینترلاین چسب شده به آستر داخلی و پارچه کت و شلوار شکل می دهد.

این را به این واقعیت اضافه کنید که مواد با کیفیت پایین هستند و با فرسایش و پارگی سریع مواجه می شوید.

شهرت برند کت و شلوار

جایی که کت و شلوار خود را خریداری می کنید، مهم ترین شاخص کیفیت نیست، اما محدودیت خاصی برای آنچه برخی از فروشگاه ها ممکن است ارائه دهند وجود دارد.بنابراین، دانستن اینکه کجا می‌توانید برای برندهایی با بهترین شهرت بروید، مفید است.

با این حال، ابتدا باید یاد بگیرید که آن برندها چه هستند. با برخی از نام های تجاری کت و شلوار آشنا شوید و بدانید که کدام یک از آنها بهترین شهرت را دارند.

گران بودن همیشه به معنای کیفیت بالا نیست

فقط یک کت و شلوار نخرید زیرا دارای نام تجاری با قیمت بالایی است. درعوض، دریابید که کدام یک از آن ها شهرت دارند که از این قیمت بالا پشتیبانی کنند. درست مانند تحقیق در مورد یک ماشین جدید قبل از سرمایه گذاری در یک ماشین، همین امر باید در مورد کت و شلوار نیز صدق کند.

کت و شلوارهایی با بهترین شهرت آنهایی هستند که سوابق ثابتی دارند. این کت و شلوارها به دلیل پارچه ها و مواد باکیفیت خود شناخته می شوند. بهترین برندهای نامی بیشترین عمر را خواهند داشت.

کت و شلوار ارزان معمولاً نام تجاری معتبری ندارد

به یاد داشته باشید که تنها به دلیل شناخته شدن یک برند کت و شلوار، آن را باکیفیت نمی کند. مطمئن شوید که همیشه در مورد نام های تجاری تحقیق و بررسی کنید. برخی از شرکت ها نام خود را از طریق بازاریابی انبوه به دست می آورند، اما این چیزی در مورد کیفیت آنها نمی گوید.

مارک را اشتباه نگیرید چند مارک کت و شلوار ارزان قیمت خوب وجود دارد که اکثر مردان باید در نظر بگیرند.اما اگر یک کت و شلوار نام تجاری نداشته باشد، شانس بسیار کمی برای داشتن یک کت و شلوار با کیفیت دارد. به هر حال، مردم در مورد این کت و شلوارها اگر خوب بودند صحبت می کردند و تبلیغ می کردند. درعوض، سکوت اطرافشان گویای همه چیز است.

چرا بهتر است یک کت و شلوار گران قیمت را به جای کت و شلوار ارزان انتخاب کنید؟

از آنجایی که یک کت و شلوار گران قیمت به احتمال زیاد دارای پارچه باکیفیت است، مطمئناً از کت و شلوار ارزان‌تر دوام بیشتری خواهد داشت.

یک کت و شلوار بادوام پولی است که به خوبی سرمایه گذاری می شود و شما بهترین بازده را در آن سرمایه خواهید داشت.کت و شلوارهایی که با دقت بیشتر و مواد بهتر ساخته شده اند ظاهر بهتری دارند.

به عنوان مثال، شما تأثیر بهتری روی دیگران می گذارید، زیرا کت و شلوار شما آن جلای ارزان را که با پارچه های بی کیفیت عرضه می شود، ندارد. شما همچنین احساس بهتری خواهید داشت، هم از نظر فیزیکی راحت تر، بلکه اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهید داشت. انکار احساس یک کت و شلوار عالی سخت است.

چگونه یک کت و شلوار گران قیمت و با کیفیت را بشناسیم

برای تعیین اینکه آیا کت و شلوار شما متعلق به کت و شلوارهای ارزان یا گران قیمت است، به چندین ویژگی شناسایی نگاه کنید. اگر کت و شلوار شما دارای کت و شلوار برزنتی، پارچه طبیعی است و مطابق با استاندارد یا سفارشی ساخته شده است، می توانید مطمئن باشید که از کیفیت خوبی برخوردار است.

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص سریع آن، جستجوی دوخت دستی است. زیر یقه را چک کنید تا درزهای آن را از نزدیک بررسی کنید.یک دستگاه  زیگ زاگ شکل را به جا می گذارد. درزهای دوخته شده با  دست معمولاً ریز و ناهموار هستند.

به خاطر داشته باشید که پول زیاد همیشه نشان دهنده کیفیت نیست، اما کت و شلواری که قیمت بسیار کمی دارد نمی تواند کیفیت زیادی را به همراه داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

موسسان گروه رانژ در خانواده ای متولد و پرورش یافته اند که فعالیت خود را در زمینه طراحی، تولید و تک فروشی پوشاک از سال ۱۹۶۰ آغاز کرده بودند. به همین منظور با بهره گیری ازتجربیات نسل های قبل خود در زمینه پوشاک بهره جسته و آن را در کنار دیدگاهی کامل با تصویر آینده از هنر و سنت، ترکیبی کاملا ماهرانه نقش زده اند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت رانژ می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست