Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
آذر 21, 1401

اصول انتخاب شلوار جین متناسب

در این مقاله قصد داریم در مورد اصول انتخاب شلوار جین متناسب ، مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

ممکن است شما نیز مانند بسیاری از مردم به تناسب شلوار جین توجهی نداشته باشید و یا فکر کنید اگر شلوار، فقط دور کمرتان بایستد، خیلی عالی به نظر میرسید؛ اما بطور کامل اینطور نیست!

این روش­ها مطمئنا کاربردی خواهند بود، اما آیا واقعا خوب هستند؟

این شلوار غیر رسمی یا کژوال، میتواند تبدیل به متنوع ترین لباس کمد شما شود. برای تبدیل فرم فوق العاده غیر رسمی این شلوارها به فرم غیر رسمی شیک، ابتدا باید کاملا متناسب انتخاب شوند.

تناسب شلوارجین: اصول اولیه

زمانی که موضوع به شلوار جین میرسد، تناسب، چیزی فراتر از سایز کمر و طول شلوار خواهد بود و برای هر قسمت از شلوار نیز به کار میرود.

با این حال، پیدا کردن یک تناسب عالی میتواند چالش برانگیز باشد، زیرا سایز بندی اکثر شلوارهای جین، بر اساس اندازه‌ی کمر و قد می‌باشد.

تمام قسمت‌های شلوار جین، باید به خوبی بر روی تن شما بنشیند؛ در غیر این صورت، متناسب به نظر نمی‌رسید.

بهترین راه برای پیدا کردن قد ایده آل شلوار جین چیست؟

همچنین، در صورتی که شلوار جین شما متناسب نباشد، خودتان نیز احساس خوبی نخواهید داشت. بنابراین، راحتی، یک عامل مهم در انتخاب شلوار جین مناسب است.

یک شلوارجین متناسب، متفاوت از یک شلوار جین تنگ است!

شلوار جین متناسب، ممکن است تصور اشتباهی از نحوه‌ی ایجاد تناسب برای افراد ایجاد کند.

مفهوم متناسب این است که به خوبی فیت باشد، یعنی خیلی تنگ یا گشاد نبوده و کاملا به اندازه باشد. همچنین، بایستی راحت باشد و اجازه‌ی حرکات راحت را به شما بدهد.

تشخیص شلوار جین تنگ، خیلی آسان است. این شلوارها تماماً اندام شما را نمایان می‌کنند! ممکن است این مورد برای برخی از افراد خوب بنظر برسد، اما در بیشتر موارد، ما نباید  از طریق شلوار جین شما قادر به دیدن قسمت‌های بدنتان باشیم. همچنین، بدن شما باید بتواند به راحتی نفس بکشد و به خوبی حرکت کند.

اجتناب از پوشیدن شلوارهای جین بسیار بزرگ

کمر شما، بایستی به اندازه‌ای آزاد باشد که هنگام بستن دکمه‌های شلوارتان، نیازی به فشار دادن شکم خود نداشته باشید؛ اما نباید آنقدری هم شل باشد که شلوار روی باسن تان بیفتد! شما نباید برای نگهداشتن شلوار خود، نیازی به استفاده از کمربند داشته باشید.

پاها نیز توجه داشته باشید. اگر بتوانید هر دو پای خود را در یک پاچه از شلوار جین قرار دهید، این شلوار مناسب نیست؛ این موضوع تنها برای برخی از شلوارهای جین با پاچه های گشاد، قابل قبول است. این مدل ها، ممکن است که راحت باشند، اما در عین حال، نامرتب بنظر میرسند. در نهایت به این نکته نیز توجه داشته باشید که شلوار جین با پارچه های اضافی و روی هم تا شده، ظاهری را برای شما به وجود می‌آورد که انگار در شلوار جین خود شناور هستید!

تناسب کمر شلوار جین

خط کمر شلوار جین شما، به طور طبیعی بایستی در قسمت بالای وسط باسن شما قرار بگیرد. همچنین، نباید همانند شلوار کت و شلوارتان، بالاتر باشد.

از آنجایی که شلوار جین، غیر رسمی تر از شلوارهای مجلسی است، کمی تناسب، جذابیت راحتی آنها را افزایش می‌دهد.

البته کمر شلوارتان نباید پایین تر از ناحیه‌ی میانی باسن قرار بگیرد و همچنین نباید خیلی سفت و تنگ باشد. زمانی که دکمه‌های شلوار جین خود را می‌بندید، نباید شکم خودتان را به داخل فشار دهید، زیرا باعث می‌شود حس بدی داشته باشید و همچنین خیلی خوب هم به نظر نمی‌آید. برای بررسی تناسب کمر شلوار جین خود، دو انگشت خودتان را ما بین بدن و کمر شلوار قرار دهید؛ در صورتی که انگشتانتان به راحتی جای گرفتند، به این معنی است که اندازه‌ی کمر شلوار جین مناسب می‌باشد، اما اگر برای فشار دادن انگشتانتان تلاش می‌کنید، یعنی کمر شلوار خیلی تنگ است.

 قسمت پشت شلوار جین

لطفا مطمئن شوید که قسمت پشت شلوار جین شما از تنتان آویزان نیست!

در صورتی که متوجه شدید فضای زیادی بین پارچه و بدنتان در قسمت زیر باسن وجود دارد، سایز این شلوار جین برای شما خیلی بزرگ است. همچنین نباید پارچه‌ی شلوار جمع شود؛ پارچه‌ی جین، بایستی در قسمت پایینی بدنتان صاف و بدون کشش باشد. اگر هنگام خم شدن، احساس کشیدگی دارید، متوجه خواهید شد که شلوار خیلی تنگ است. بایستی بتوانید به راحتی نشسته یا خم شوید، بدون اینکه ترس شکافتن شلوار را داشته باشید.

قسمت ران شلوار جین

قسمت ران شلوار جین شما باید همانند قسمت پشت شلوار، متناسب باشد؛ یعنی صاف و بدون افتادگی یا کشیدگی!

آیا می‌توانید بدون احساس کشیدگی در اطراف ران یا زانو بنشینید؟ پس عالیست!

آیا می‌توانید پارچه‌ی اطراف ران را بیشتر از نیم و کمتر از یک اینچ، بین انگشتانتان بگیرید؟ پس شما سایز ران شلوارتان مناسب است!

اهمیتی ندارد که مدل شلوار جین مورد نظرتان چه باشد، قسمت ران شلوار بایستی به همین شکل باشد!

قسمت ساق شلوار جین

بیشترین قسمت لباس، شامل پاهای فرد می‌شود؛ بنابراین تناسب نادرست در قسمت پاها، به راحتی آشکار خواهد شد.

انتخاب قد مناسب شلوار، برای ظاهر و استایل هوشمندانه، بسیار با اهمیت است.در اکثر موارد، زمانی که در آینه می‌بینید قد شلوار جین خیلی بلند است، حس خوبی را منتقل نمی‌کند.با این حال، شلوار جین با شلوار مجلسی متفاوت می‌باشد، بنابراین تعیین قد شلوار ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.

اندازه‌ی مناسب قد شلوار جین

شاید شلوار جین شما، باید کوتاه تر از چیزی باشد که فکرش را می‌کنید؛ با این حال، حتما مطمئن شوید که شلوارتان، مچ پاهایتان را می‌پوشاند و مچ پا، کمی آزاد است. شلوار جین خیلی کوتاه، باعث می‌شود خطوطی همانند سبیل از قسمت کشاله‌ی ران شلوارتان منشعب شود!

هنگام خریدن شلوار جین، از اینکه اشتباه کنید و شلوار خیلی بلند بخرید، نترسید؛ چون به راحتی می‌توانید به اندازه‌ی قد ایده آل شلوار، تا کنید.

بنابراین اگر بقیه‌ی فاکتورهای شلوار جین، مناسب است، اجازه ندهید طول بلند شلوار، شما را از خرید آن منصرف کند. اما مطمئن شوید که بلندی شلوارتان را تنظیم خواهید کرد. اجازه ندهید چین‌های پارچه در اطراف ساق پای شما جمع شوند؛ بلکه پارچه باید به صورت صاف، آویزان شود و روی پای شما صاف بایستد. این راهکار به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید شلوار جین جدید، اندازه‌ی مطلوب طول قسمت داخلی شلوار خود را بشناسید.

چین‌های شلوارهای جین مختلف

شلوار جین شما در صورتی که مقداری چین خوردگی داشته باشد، به بهترین شکل دیده می‌شود؛ اما تنها در صورتی که این چین خوردگی در قسمت بالای کفش باشد. با این حال چندین چین خوردگی روی هم، یا به عبارت دیگر، حالتی که باعث شود سایز شلوار بیش از حد بزرگ به نظر برسد، مطلوب نیست.چین‌های پایین شلوار جین، در اندازه‌های متفاوت، شامل چند سبک مختلف می‌باشد.

شلوار جین، می‌تواند یک چین کامل، یعنی یک تاشدگی عمیق یا یک گودی در قسمت مچ پا داشته باشد.نیم چین، یک چین خوردگی کوچکتر که خیلی قابل مشاهده نیست، می‌باشد.کوچکترین چین خوردگی انتهای شلوار، یک ربع چین است که در آن، تا شدگی بسیار ناچیز می‌باشد و تقریبا متوجه آن نمی‌شوید، اما چین شلوار، هنوز هم به بالای کفش شما برخورد می‌کند.

انواع مختلف شلوار جین‌های متناسب

شلوارهای جین کاملا جهانی هستند و همه‌ی مردم دنیا این نوع شلوار را می‌پوشند؛ بنابراین ممکن است تصور کنید که همه‌ی آنها به یک شکل هستند، اما نه! بلکه انواع متفاوتی دارند که به فرم‌های مختلفی، به منظور نشان دادن انواع سبک‌های مد، فرم بدن و سطح راحتی،  برش داده می‌شوند.

آنها بخش‌های مختلف نیمه‌ی پایینی بدن شما را به رخ می‌کشند و با جزئیات متفاوتی تهیه میشوند. در ایده آل ترین حالت، بایستی مناسب ترین تطابق را با فرم بدنی خود پیدا کنید. محتملا بهترین راه، امتحان کردن مدل‌های مختلف است، تا ببینید چه مدلی برای شما بهتر می‌باشد.

مدل ریلکس ( راحتی )

اگر از آن دسته افرادی هستید که وقتی صحبت از شلوار جین به میان می‌آید، کاملا طرفدار راحتی هستید، شلوار جین مدل ریلکس، سبک شماست. این سبک، شبیه به چیزی است که امروزه به آن ” تیپ ورزشی” گفته می‌شود؛ کاملا بالای باسن قرار می‌گیرد و  پاچه‌های پهن و گشاد دارد.این خصوصیات باعث می‌شود تا شلوار جین ریلکس، برای افرادی با ران‌ها و باسن بزرگ یا عضلانی، مناسب باشد؛ با این حال، ممکن است این استایل در افراد لاغر، بیش از حد بزرگ به نظر برسد.امکان دارد بعضی از شلوارهای جین ریلکس، در قسمت مچ پا اندکی حالت مخروطی شکل داشته باشند، که گاهی این حالت باعث بد قواره به نظر آمدن شلوار می‌شود.

مدل بوت کات ( دم پا گشاد )

این نوع شلوار جین، پهن ترین دهانه را در قسمت مچ پا دارد؛ اما ناحیه‌ی ران پا تا حدودی متناسب است. می‌توانید حدس بزنید که چرا به این مدل بوت کات گفته می‌شود؟ بله، آنها با بوت‌های کابوی سازگارند، پس برای قشر خاصی از افراد، بسیار محبوب هستند.

شلوارهای جین مدل بوت کات، معمولا کمر بلندی دارند و بیشتر از سایر مدل‌های جین، روی باسن می‌نشینند و نزدیک به دور کمر طبیعی هستند. با این حال، برخی از شلوارهای جین مدل بوت کات مدرن، کمر کوتاهتری دارند.

این سبک، استایل غیر رسمی تری است و در حال حاضر بین پسران جوان، کم تر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 مدل استرایت ( راسته )

اگر به دنبال شلوار جین بدون فرم هستید، حتما شلوار جین مدل راسته را امتحان کنید. این مدل، نسبتا گشاد می‌باشد، بنابراین برای افرادی که نیمه‌ی پایینی بزرگتری نسبت به سایر افراد دارند، مناسب است. عرض نیمه بالای ساق پا، هم اندازه‌ی عرض پایین ساق پا است؛ با این حال، این مدل، خیلی بزرگ به نظر نمی‌رسد. بنابراین، مابین شلوار تنگ و گشاد جای می‌گیرد. به واژه‌ی ” کلاسیک” فکر کنید. این مدل‌ها خیلی شیک نیستند، اما قابل قبول به نظر می‌رسند.

مدل تاپرد ( مخروطی )

شاید مدل تاپرد، از شیک ترین شلوارهای جین به حساب بیاید. این مدل دارای دهانه‌ی کوچکتری در مچ پا نسبت به زانو می‌باشد، به تدریج خط آن باریک تر می‌شود و در نتیجه، ظاهری تمیز به وجود می‌آید. تقریبا بین تمام مدل‌های شلوار جین، از مدل تنگ تا راسته، می‌توانید یک مدل مخروطی ببینید.

شلوار جین تاپرد، باعث می‌شود پارچه‌ی شلوارتان زیباتر دیده شود. راحت بودن این مدل نیز، به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می‌شود و برای افرادی با اندام باریک، بسیار جذاب است.

مدل اسلیم ( جذب )

وقتی که به رده‌ی شلوار جین اسلیم می‌رسید، مستقیما به سوی محدوده‌ی مدرن می‌روید! در این سبک، از پارچه‌ی کمتری نسبت به سایر مدل‌ها استفاده می‌شود، زیرا بسیار نزدیک به بدن قرار می‌گیرد؛ در نتیجه فضای زیادی جهت حرکت پوست بدن، فراهم نمی‌شود.

طول شلوار جین اسلیم، کمی بلند تر از شلوار جین معمولی شماست و سفت روی باسن قرار می‌گیرد. پاچه‌های شلوار نیز میتواند به هر دو فرم مخروطی یا راسته باشد. در صورتی که می‌خواهید لباس‌های غیر رسمی‌تان، شیک تر به نظر بیایند، بخشی از مجموعه لباس‌های خودتان را برای شلوارهای جین اسلیم در نظر بگیرید.

مدل اسکینی ( جذب کشی )

توجه داشته باشید، این استایل پاهای شما را نمایان می‌کند؛ بنابراین برای پوشیدن شلوار جین اسکینی به اعتماد بنفس زیادی نیاز خواهید داشت!

شلوار جین اسکینی، بسیار تنگ است؛ اما اگر کمی خاصیت ارتجاعی داشته باشد، همچنان می‌توانید به خوبی حرکت کنید. این مدل، بایستی قالب بدنتان باشد، اما نه آنقدر سفت که مانند روکش سوسیس پر شده به نظر برسد ( با عرض معذرت برای این تصویرسازی)! به عبارت دیگر، مدل اسکینی، برای افراد لاغر اندام، مناسب می‌باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

موسسان گروه رانژ در خانواده ای متولد و پرورش یافته اند که فعالیت خود را در زمینه طراحی، تولید و تک فروشی پوشاک از سال ۱۹۶۰ آغاز کرده بودند. به همین منظور با بهره گیری ازتجربیات نسل های قبل خود در زمینه پوشاک بهره جسته و آن را در کنار دیدگاهی کامل با تصویر آینده از هنر و سنت، ترکیبی کاملا ماهرانه نقش زده اند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت رانژ می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست