Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها آموزشی
  • نویسنده ادمین
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
شهریور 28, 1400

اصطلاحات جالب در مد ایتالیا‌!

هر بار که کسی از ایتالیا یا مردان ایتالیایی نام می برد، تصویری شیک در ذهن همه شکل می گیرد. مطمئناً ریشه های مد ایتالیایی به عقب برمی گردد، جزئیات بزرگ مد مردان سلبریتی ایتالیایی درهالیوود نشان داد که سبک ایتالیایی را به طورکامل به صحنه جهانی برانگیخت. صنعت سینما به آب و هوای آفتابی ایتالیا، دریای آبی و هزینه های نسبتاً پایین فیلمبرداری کشیده شد و استودیوهای Cinecitta در رم به یک قطب بین المللی تبدیل شدند و خود شهر به عنوان یک فیلم سینمایی در فضای باز عمل کرد ، با ماشینهای زیبا، وسپای قرمز و آقایانی با کت و شلوارهای ایتالیایی در همه جا.

فیلم هایی مانند تعطیلات رومی و کلئوپاترا موفقیت های بزرگی را به نمایش گذاشتند. تمام جهان شروع به دیدن مناظر زیبای ایتالیا بیش از پیش کردند ، این شهر به عنوان مد ، سبک و زیبایی مردان ایتالیایی مورد تحسین قرار گرفت.

متخصص منسوجات و پارچه های با کیفیت همیشه مورد توجه مد ایتالیایی بوده است. ایتالیا عناصر مد بسیار جالبی به لباس مردانه بخشیده است ، برخی از نام عناصر در سراسر جهان نام ایتالیایی دارند. بنابراین ، ارزش آن را دارد که بر چند عبارت انتخابی مسلط شوید تا بتوانید چشم انداز جذاب مردان را مشاهده کنید:

Spezzato در مد ایتالیا

مد ایتالیایی - رانژ


به طور مستقیم به عنوان “شکسته” ترجمه می شود و به معنی “جدا می شود” هنگام صحبت درباره مد می باشد. اسپزاتو دو یا چند مورد لباس است که با وجود مطابقت نداشتن با یکدیگر پوشیده می شوند، مانند کت و شلوار جین. این کلمه از لحاظ معنوی با sprezzatura مرتبط است.

Sprezzaturaدر مد ایتالیا

مد ایتالیایی - رانژ



Sprezzatura ، نوعی “بی دقتی مورد مطالعه” ، “سهل انگاری” یا “سهولت بی دردسر” است. شیوه ای خاص در مد ایتالیایی که  بی تدبیری یا نابسامانی هنری را نمایش می دهد. این راهی برای توصیف هنر ظاهر است که انگار برای شما اهمیتی ندارد.

به طور کلی ، این اصطلاح برای مردان با سلیقه بی نقص در مد استفاده می شود. کنار هم قرار دادن ظاهری نیمه رسمی، ژاکت های بدون ساختار ، شلوارهای سفارشی ، پارچه های بافت دار ، بافتنی بیشتر از کراوات های ابریشمی یا شاید بدون کراوات ، لایه بندی آسان و …  معمولاً عالی به نظر می رسد.

Su misuraدر مد ایتالیا

مد ایتالیایی - رانژ

به طور مستقیم به عنوان “اندازه گیری شده” یا “سفارشی” ترجمه می شود. اگر عاشق سبک ایتالیایی هستید این واژه مهم است (باید تفاوت بین لباس های مردانه آماده ، اندازه گیری شده و سفارشی را نیز بدانید). هر چیزی که به صورت سفارشی برای شما ساخته می شود ، به طور خاص بر اساس اندازه شما ساخته می شود، که مربوط به شخصیت است.

Sartorialeدر مد ایتالیا

این کلمه به معنی خیاط یا خیاطی است. این یک سنت ، مهارت و ظرافت را تداعی می کند. این عناصر جوهر همه لباس های مردانه دست دوز ایتالیایی هستند. ایتالیایی ها به دلیل توجه به جزئیات شهرت دارند و لباس های مردانه Sartoriale از بالاترین کیفیت برخوردارند.
شما مجبور نیستید زندگی را با این سوال پشت سر بگذارید که بدانید داشتن لباس هایی که کاملاً مناسب شما هستند یا لباس هایی که به شما شخصیت می دهند چگونه است! به همین دلیل کلمه Sartoriale باید در فرهنگ لغت مد روز شما باشد.

Spalla camiciaدر مد ایتالیا

اگر کت های شما بسیار خاص به نظر میرسند، این کلمه مطمئناً برای شما مناسب است. وقتی Spalla Camicia درست انجام شود ، با دست کاشته می شود ، که باعث ایجاد یک اثر گودی در شانه می شود و باعث خم شدن پارچه می شود. این محصول دارای یک دسته بندی متمایز در درزهای شانه کت است. این دسته با قرار دادن یک سر آستین بزرگتر در یک قطعه سینه کوچکتر ایجاد می شود. این به کاربر اجازه می دهد تا طیف وسیعی از حرکت بازو را داشته باشد.

Barchetta pocketدر مد ایتالیا

Barchetta در ایتالیایی به معنی “قایق کوچک” است. جیب های وصله دار “a Barchetta” ، آنها شبیه یک قایق کوچک هستند که مانند جیب های وصله ای بر روی سینه کت شما میباشند ، یکی از این ویژگی ها در یک کت ایتالیایی که آن را بسیار خاص می کند.
دوخت این نوع جیب بیشتر طول می کشد و در اجرای جزئیات نهایی به حداکثر دقت نیاز دارد لذا نتیجه نهایی بسیار جذاب است.

Tasca a pignattaدر مد ایتالیا

 جزئیات این خیاطی منحصراً برای ایتالیا در نظر گرفته می شود. جیب های پایینی معمولاً جیب های وصله ای هستند که “tasca a pignatta” نامیده می شوند و شکل بسیار متمایزی دارند. کناره های مخروطی با ته گرد شبیه به لیوان براندی دارند. این جیب ها به کاپشن و بلوزهای شما شخصیت می بخشند.

Solaro suitدر مد ایتالیا


بیایید این واقعیت را کنار بگذاریم که پارچه سولارو ریشه بریتانیایی دارد ، اما در جهان کنونی پارچه سولارو هویت خود را بیشتر حفظ کرده است زیرا یک پارچه مردانه کلاسیک ایتالیایی به شمار میرود. ایتالیایی ها  علاقه زیادی به کت و شلوار سولارو دارند ، زیرا آنها کاملاً تجسم اسپرتزاتورای ایتالیایی با ظاهر آرام ، گاه به گاه شوخ و کمی گستاخ از پارچه نیمه رنگین کمانی خواهند داشت. این غیر معمول نیست که افراد ایتالیایی سالخورده ، کت و شلوار سولارو بپوشند ، چه تجار دوچرخه سوار در میلان باشند ، یا آقایان درجه یک ایتالیایی که در کافه در حین خواندن روزنامه، از اسپرسو لذت می برند.

Sfumaturaدر مد ایتالیا


این به معنای تغییر رنگ از یک سر پارچه به سر دیگر، از صورتی به نارنجی یا قرمز به آبی است. این کلمه از یک روش قدیمی استخراج ایتالیایی به همین نام گرفته شده است ، با استفاده از اسفنج برای برداشتن اسانس از پوست مرکبات  این کار صورت می پذیرد. از نظر مد ، به تدریج ، سایه به سایه پیشرفت کرده است ، تا زمانی که در انتهای دیگر لباس به رنگ کاملاً متفاوتی رسیدید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

موسسان گروه رانژ در خانواده ای متولد و پرورش یافته اند که فعالیت خود را در زمینه طراحی، تولید و تک فروشی پوشاک از سال ۱۹۶۰ آغاز کرده بودند. به همین منظور با بهره گیری ازتجربیات نسل های قبل خود در زمینه پوشاک بهره جسته و آن را در کنار دیدگاهی کامل با تصویر آینده از هنر و سنت، ترکیبی کاملا ماهرانه نقش زده اند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت رانژ می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست